Elevii români pregătesc roboți pentru explorarea spațiului cosmic

0
450

 „Rovere Exo-RO 2017” și-a desemnat câștigătorii, după ce în perioada 24 – 26 noiembrie, nouă echipe de elevi de la colegiile din țară au concurat în finala Competiției de la Târgu Ocna, din județul Bacău.

După prezentarea roboților și evaluarea echipelor juriul a decis laureații.

Echipa Inspiration „Carmen Sylva” – de la Liceul Teoretic „Carmen Sylva” din Eforie Sud a urcat pe prima treaptă a podiumului cu un robot a cărui misiune a fost monitorizarea mediului şi realizarea unei hărți 3D a Salinei din Târgul Ocna.

Pe locul doi s-a situat echipa Highlander de la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din București, care au conceput un robot a cărui misiune a constat în verificarea condițiilor naturale, prin măsurarea temperaturii, presiunii atmosferice, nivelului de radiație, gaze și lumină. Rover-ul a avut drept scop determinarea calității factorilor de viață din sit.

Iar a treia treaptă a podiumului a fost ocupat de echipa Help-R de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, din Constanța. Elevii constănțeni au construit un echipament care să găsească persoane blocate într-o salina (Help) și să cerceteze (R-research) zona. Dispozitivul a fost controlat de la distanță și a transmis video și audio. Scopul lui a fost acela de a explora spațiile greu accesibile oamenilor, să colecteze mostre de sol și să măsoare parametrii fizico-chimici ai mediului cercetat pentru a stabili dacă este propice vieții.

24581110_1992698581053538_494026881_n

Organizatoarea competiției, prof. dr. Doina Capșa, a explicat că evaluarea a fost făcută după următoarele criterii: valoarea educațională (20%), realizările tehnice (40%), lucrul în echipă și prezentarea proiectului (10%) și proba practică (traseul) (30%).

Aflat la a doua ediție, concursul Exo-RO este o acțiune organizată în contextul colaborării dintre Ministerul Educaţiei Naţionale şi Agenția Spațială Română (ROSA) în vederea utilizării conceptului de „spațiu cosmic” drept un context creativ pentru predarea și învățarea disciplinelor cuprinse în sfera STEM în instituțiile de învățământ preuniversitar din România.

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ